La nostra pàgina web utilitza cookies pròpies i de terceres persones per a personalitzar la navegació i millorar els seus serveis mitjançant les anàlisis dels hàbits de navegació. Si continua navegant, vostè accepta el seu ús de conformitat amb la nostra Política de cookies.

Català

Més de 4.000 concerts han obtingut suport de Liveurope per promocionar artistes emergents europeus

Dim. 17 Gen
Més de 4.000 concerts han obtingut suport de Liveurope per promocionar artistes emergents europeus

Més de 4.000 concerts han obtingut suport de Liveurope per promocionar artistes emergents europeus

Només el 2023, la plataforma paneuropea Liveurope ha subvencionat més de 680 concerts en directe d'artistes de fins a 33 països diferents, una fita que contribueix a un total de 4.200 concerts a 21 sales de música. 

Apolo ha contribuït a aquesta xifra amb vint artistes de fins a deu països diferents el darrer any. Le Kaiju, Sarah McCoy, Kalandra, Selma Uamusse, Daði Freyr, Murder Capital, YMNK o Julia Sabaté són alguns dels artistes que han passat per la sala gràcies al suport de la plataforma. D'aquesta manera, hem aconseguit una major diversitat musical a la sala i apropar al públic local sonoritats emergents. 

En 9 anys, Liveurope ha aconseguit prou finançament de la UE per facilitar l'exposició i impulsar la mobilitat d'artistes europeus prometedors a les principals sales de música d'Europa. Amb això, ha contribuït directament al desenvolupament de les carreres artístiques de tots els racons d'Europa, entre ells Christine and the Queens (FR), Hani Rani (PL), MØ (DK), James Vincent Mcmorrow (IE), Aurora (NO ) i molts més. 


Liveurope 3.jpg

Tot i els resultats positius, el nombre de concerts de Liveurope que organitzem les sales encara no ha tornat als nivells anteriors a la pandèmia, i es preveu que el sector no es recuperi del tot fins al 2025. 

La promoció de nous talents ha estat sempre un repte important per a les sales, sumat a les múltiples crisis i la inflació actual a Europa que ha provocat un augment dels costos de producció. Tots aquests factors han afegit més pressió a les sales que tot just començaven a recuperar-se de gairebé dos anys sense concerts. De fet, lamentem el tancament de la sala Sveta d'Estònia, també membre de Liveurope. 

Tot i això, la plataforma ens ha permès assumir els riscos i impulsar les carreres dels aspirants a artistes. Els seus nou anys d'experiència han demostrat l'augment de la visibilitat i el seu abast, així com el potencial no només per amplificar, sinó també per contribuir activament al ressorgiment i floriment de tot el sector musical europeu. 

A l’Apolo seguim treballant aquest 2024 per contribuir a la circulació dels nous talents europeus i impulsar la seva carrera professional, mantenint la nostra aposta ferma per la música en directe i la diversitat artística.