La nostra pàgina web utilitza cookies pròpies i de terceres persones per a personalitzar la navegació i millorar els seus serveis mitjançant les anàlisis dels hàbits de navegació. Si continua navegant, vostè accepta el seu ús de conformitat amb la nostra Política de cookies.

Català

[EXISTS IN NON-ENGLISH] o viure fora de l’hegemonia lingüística, l’obra de Sejal Parekh per l’Apolo

Dim. 16 Oct
[EXISTS IN NON-ENGLISH] o viure fora de l’hegemonia lingüística, l’obra de Sejal Parekh per l’Apolo

[EXISTS IN NON-ENGLISH] o viure fora de l’hegemonia lingüística, l’obra de Sejal Parekh per l’Apolo

L’artista britànica-hindú establerta a Barcelona, Sejal Parekh, és la tercera artista a participar en l’edició 2024 del projecte expositiu Art Meets Apolo amb l’obra “[EXISTS IN NON-ENGLISH]", una instal·lació videogràfica ubicada entre La (2) i La (3), que reflexiona sobre com el llenguatge configura les nostres identitats. 

La idea va sorgir a partir de la política de subtitulació de la cerimònia dels Grammys 2023, quan a l’actuació de Bad Bunny van subtitular “artist speaking in non english” (artista parlant en llengua no anglesa), en referència a l’ús de l’espanyol. Aquest fet va portar a Parekh a reflexionar sobre la centralitat del llenguatge en les nostres vides en contraposició a l’hegemonia de l’anglès, que assimila a un imperialisme lingüístic. 

L’artista multidisciplinari emergent, doncs, centra l’obra en accions quotidianes o estadis vitals – tancar una porta, rentar-se les dents, esternudar, sobrepensar, doblegar la roba o morir – que fem sense utilitzar la llengua dominant. A més, utilitza l’estètica dels panells lluminosos de botigues de queviures o supermercats 24h, molts d’ells regentats per persones migrants. 

La pràctica creativa de Sejal Parekh s’ha centrat tant en l’escultura a gran escala com, més recentment, en peces de so i vídeo, partint de temàtiques que engloben les rutines i els comportaments quotidians, dinàmiques socials interculturals i la identitat, sovint representats en objectes i motius recurrents.